Den vackraste stunden i livet var den när du kom

5/10-2010

Kategori: Allmänt

Sitter och väntar på att mamma ska ringa, dom kanske skulle komma och hälsa på idag, det blir lite rastlöst att bara sitta i ett litet rum hela dagarna så det är jätte skönt när dom kommer och livar upp stämningen. och jag får prata av mig, Jag älskar att prata!! Ska även fira pappa lite ifall dom kommer (han fyller 45 imorgon) så han ska få sina presenter som vi var inne i skövde och köpte igår. Han får samma sak varje år utav mig & Johan.. Ett par skor det behövdes verkligen i år, dom vi köpte i fjol är totalt utslitna :P

Har äntligen slutat röka ! Skulle självklart gjort det för mycket länge sen men det har aldrig riktigt blivit så, har alltid kommit något emellan som gjort att jag inte orkat lägga energi på att ge upp rökandet. Men nu har jag min kära dotter att tänka på, hon ska inte behöva ha en stinkande mamma att ligga hos. Och jag kommer tjäna så jäkla mycket pengar på det, som jag kan lägga på tex blöjor och annat som hör bebislivet till än så länge har vi inte behövt betala en krona på babyoljer-smörjor, tvättlappar osv, allt sådant får vi utav neo-avd :)

Min lilla tös väger nu 1850 gram, blir vägning imorgon igen. Igår hade vi ett möte med våra "kontakt personer" och allt ser bra ut och går framåt som det ska (om inte bättre) hon håller värmen jätte bra så ev. så försvinner värmemadrassen som hon ligger på ikväll, om inte så åker den bort när hon väger 2 kg och den byts ut mot fårskinn. Angående syret så har hon fortfarande hjälp, men inte mer än 22-23% (det är 21% i luften vi andas) så det är bara pyttelite kvar. Innan hemgång ska hon klara sig själv utan övervakning, syrehjälp, värmehjälp & få igång amningen så det är inte så jätte mycket kvar. Jag gissar på att vi är hemma om 2-3 veckor :)

Kommentarer

  • caroline =) säger:

    Stolt över dig gumman att du har lyckats sluta röka! <3 Det är otroligt starkt gjort hjärtat!! :) Eran lilla dotter är bland det vackraste jag sett <3 Kramar på hela eran familj <3 Längtar tills jag får träffa er <3

    2010-10-05 | 21:42:21
    Bloggadress: http://carolinelovedavid.blogg.se/
  • Malin säger:

    Ååh Gud va skönt att höra att allt går bra :). Denna blogg ska man följa :) har med funderat på att skaffa en blogg faktiskt :) man har ju mycket att skriva om nu när man fått barn :) kram

    2010-10-06 | 11:23:16
  • Malin säger:

    Ååh Gud va skönt att höra att allt går bra :). Denna blogg ska man följa :) har med funderat på att skaffa en blogg faktiskt :) man har ju mycket att skriva om nu när man fått barn :) kram

    2010-10-06 | 11:23:54
  • Evelina säger:

    Malin: Roligt att du vill följa min blogg :) tycker verkligen att du också ska skaffa, då har jag lite att läsa :D Kram

    2010-10-06 | 22:37:51
    Bloggadress: http://alvasmammaevelina.blogg.se/
  • Evelina säger:

    Carro: Känns meningslöst att röka, så är inte så svårt bara man ger sig fan på att sluta :) naaw söt du är stumpan! Längtar efter dig också, massa kramar <3

    2010-10-06 | 22:39:46
    Bloggadress: http://alvasmammaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: