Den vackraste stunden i livet var den när du kom

6/10-2010

Kategori: Allmänt

Det visade sig på den efterlängtade vecko-kontrollen att skruttan nu väger 1880 gram, 44 cm lång och 29,7 cm i huvudomfång hon är så förbannat duktig min lilla tös man blir verkligen stolt över minsta lilla framsteg hon gör.
Hon har även börjat "amnings träna" intensivt nu och hon visar verkligen när hon är hungrig känns så otroligt bra att kunna ge min dotter lite mat på naturligt sätt emellanåt, även om hon har sonden kvar. Än har hon inte blivit av med värmemadrassen då hon ligger på normaltemp, men snart så :)

Längtan att få åka hem med Alva blir bara större och större för varje dag som går, att kunna slippa alla sladdar hon är inkopplad i, kunna gå ut och gå med henne i vagnen, träffa vänner & familj, ta hand om Alva utan att personalen står intill och kontrollerar allt (personalen är underbar, men ibland blir det för mycket. jag kan ta hand om min dotter!).
Dagarna går så otroligt långsamt och man är ständigt trött på alla dessa sjukhusdofter, vita väggar och dålig luft. usch vad jag vill hem och leva som vanliga nyblivna familjer.

jösses, vad det är skönt att skriva av sig lite :)

Kommentarer

  • Ewiish säger:

    Riktigt bra skriver gumman och vad kul att det går frammåt hela tiden blir jätteglad när jag läser om alla framsteg puss saknar er<3

    2010-10-06 | 23:02:58
    Bloggadress: http://ewiiish.blogg.se/
  • Evelina säger:

    tack sötan! ja tur det går framåt och inte tvärtom :) Saknar dig dunder mycket, Puss! <3

    2010-10-06 | 23:07:42
    Bloggadress: http://alvasmammaevelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: