Den vackraste stunden i livet var den när du kom

02/11-2010

Kategori: Allmänt

Nu var det ett jäkla tag sedan jag uppdaterade bloggen , men vi har haft väldigt fullt upp.
bland annat fick vi åka hem den 19/10, det var helt underbart! att få komma hem till sin egen dusch, säng och familjen :) det tog ett par dagar att komma in i hemrutinerna med Alva men allt går hur bra som helst nu och lillan växer på för fullt, senast vi vägde henne var i måndags då vägde hon 2640 gram så nu väger hon snart som en fullgången nyfödd bebis, fastän hon blev 2 månader i fredags, men bara hon mår bra så är jag glad :)

Vi påbörjade även flyttningen i fredags från 2an till 3an. Jag tyckte redan från början att allt verkade för bra för att vara sant och så var det självklart. vi hade precis fått in alla möbler och flyttlådor till den nya lägenheten och märker att strömmen inte fungerade, jag fick panik eftersom Alva måste ha mat var tredje timme och vi måste ha el till varmvattnet så Johan ringde upp hyresvärden som då säger att han inget kan göra förren måndag morgon för dum huvudet hade skrivit i alla papper att vi skulle flytta in den 1 November men som tur är så har jag mina mest underbara föräldrar i världen som alltid ställer upp för mig, så vi fick bo där över helgen. riktigt mysigt måste jag säga, det är nästan så jag längtar hem igen "/
Väl på måndag morgon när vi kommer till lägenheten vid 08-tiden så finns det fortfarande ingen ström, Johan fick springa hos den där jävla hyresvärden 4 gånger innan vi fick våran el som tog max 2 minuter att slå på! kan ju undra när morgon är för honom egentligen, eftersom klockan var 2 på eftermiddagen innan de fixade det.

Men nu när vi fått i ordning på allt så måste jag säga att jag trivs oerhört mycket här, speciellt med nya gardiner, krukor, lampor och självklart min efterlängtade nya soffa och fotöljer som kommer på onsdag :D

Nu ska jag gå ut och ta min sista natt cigg (nej jag klarade inte av att sluta röka) innan Alva ska ha mat igen, och sedan få mig lite sömn, har försökt somna ett par gånger mellan Alvas mål idag men det är såklart alltid folk som ringer så lägligt och väcker mig så fort jag somnat så gott :P

Så..
God natt !





Kommentarer

  • CärroBärro =P säger:

    Vilken sötnos!! Glad att allting har gått så bra gumman :) Vi ses i morgon, vad jag längtar <3

    2010-11-03 | 12:04:43
    Bloggadress: http://carolinelovedavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här: